Portal Funduszy Europejskich Województwa Podkarpackiego

 Flaga Unii Europejskiej. Niebieskie tło z dwunastoma gwiazdkami w kolorze złotym

 

Logo Podkarpackiego. Symbol abstrakcyjny, nawiązuje do lotnictwa, nowoczesnej technologii i przyrody

Jak skorzystać z Funduszy? (linki zewnętrzne)

""  ""  ""  ""  ""  ""  ""

 

 

W dniach 7-8 października 2024 r. Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Rzeszowie oraz Lokalne Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich w Mielcu, Przemyślu i Krośnie będą nieczynne.

Za utrudnienia przepraszamy!

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (w skrócie Urząd): zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundusze Podkarpackie

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności i wyłączeń) wymienionych poniżej.

 

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Podstawowe błędy:

  • krytyczna niezgodność kodu HTML
  • nieopisane i źle wyróżnione linki
  • błędne linki w nagłówku strony
  • puste linki na stronach
  • podwójne linki zawierające e-mail
  • brak list elementów
  • niejednolite informowanie o celu linków

Wyszukiwarka

  • niekontrastowy napis
  • nielogiczna struktura nagłówkowa wyników szukania

Nadmierne koszty

Brak elementów powodujących nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi. 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (DOCX, 0,12MB).

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosława Gieronia — e-mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 17 747 68 11.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Urząd udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
Budynek główny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego znajdujący się w Rzeszowie przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami.

Główny czteropiętrowy budynek Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie przy ul. Cieplińskiego 4. Elewacja jasna. Fasada budynku w stylu nowoczesnym wznosi się do góry. Oszklone drzwi rozświetlają wejście. Na ścianie frontowej złoty herb Województwa Podkarpackiego. Na nim ukoronowany gryf symbolizuje województwo bełskie. Obok ukoronowany lew symbolizuje województwo lwowskie. Nad nimi krzyż kawalerski. Pod herbem złoty napis:  Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Przed budynkiem flaga z herbem Województwa Podkarpackiego, flaga Polski oraz flaga Unii Europejskiej. Po prawej stronie budynku drzewa i krzewy. Za nimi pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej symbolizujący skrzydło samolotu uszkodzone w trakcie lotu. Obok drugi pomnik - kamień upamiętniający 1050 rocznicę Chrztu Polski.

W budynku mieści się:

  • Kancelaria Sejmiku,
  • Kancelaria Zarządu,
  • Departament Organizacyjno-Prawny,
  • Departament Budżetu i Finansów,
  • Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
  • Departament Gospodarki Regionalnej,
  • Biuro Księgowania Wydatków,
  • Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
  • Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
  • Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
  • Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
  • Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
  • Departament Promocji i Turystyki,
  • Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
  • Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
  • Biuro Informacji o Funduszach Europejskich.
  • Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
  • Biuro Audytu Wewnętrznego.

W budynku wprowadzono następujące rozwiązania w obszarze dostępności architektonicznej:

  • Wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego jest odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku. Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
  • Na parkingu od strony Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są 3miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiają wjazd wózkiem. Od parkingu do wejścia A prowadzi ścieżka dotykowa, która ułatwia przemieszczanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
  • Na drzwiach wejściowych które otwierają się automatycznie jest pomarańczowa rama i pas ostrzegawczy na wysokości 90 cm. Za automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwieranie na zewnątrz, oznaczone pasem ostrzegawczym na wysokości 90 cm.
  • Za drzwiami, w holu jest ścieżka dotykowa, która prowadzi do portierni. Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
  • Po prawej stronie od wejścia jest tyflomapa z napisami w alfabecie Braille'a, na której rozmieszczono ważne punkty znajdujące się w głównym holu Urzędu.
  • Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
  • Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego, za portiernią.
  • Po lewej stronie portierni znajduje się Punkt Obsługi Interesariuszy przeznaczony dla wszystkich osób, w szczególności tych o zróżnicowanych potrzebach.
  • Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, za schodami. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
  • Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów antypoślizgowych.
  • W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
  • Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
  • Schody na każdej kondygnacji wyposażone są w poręcze.
  • Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
  • W budynku znajdują się krzesła ewakuacyjne.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • W budynku oprócz holu nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
  • Przy wejściach do Urzędu A i B, w holu głównym, przy sali konferencyjnej oraz sali posiedzeń na drugim piętrze, znajdują się znaczniki Totupoint. 
  • Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.

Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami: 1, 2, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 39, 42, 46, 47, 53, 58 a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.

W Urzędzie wyznaczono koordynatorów do spraw. dostępności.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Pętle indukcyjne są na portierni oraz w Kancelarii Ogólnej.
W sali konferencyjnej na drugim piętrze jest system na podczerwień IR wspomagający słyszenie za pomocą słuchawek.
W holu, po prawej stronie jest infomat z dostępem do strony internetowej Urzędu. Można wyświetlić widok holu w głównym budynku Urzędu - infografika (PDF, 2,4MB), oraz film o ułatwieniach architektonicznych.

infografika umwp

Osoby Głuche i słabosłyszące mogą przy załatwianiu spraw skorzystać z usługi tłumacza na wezwanie – tłumacza polskiego języka migowego (PJM), za pomocą dedykowanej strony

Granatowy kwadrat a na nim dwie białe dłonie. Opuszki palców kciuka i wskazującego złączone. Palce obu dłoni skierowane do siebie. To gest rozmowy przy użyciu dłoni.Usługa tłumacza polskiego języka migowego.

Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi przy załatwianiu sprawy w Urzędzie, powinien przekazać informację o takiej potrzebie:

  • składając w Kancelarii Ogólnej przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
  • wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesyłając go elektronicznie na adres e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
  • przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy na numer: (17) 850 17 01,
  • przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711,
  • kontaktując się bezpośrednio z pracownikiem za pomocą dedykowanej strony.

Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi.

Granatowy kwadrat a na nim symboliczne elementy: otwarta książka a zza książki wystaje głowa. Na jednej stronie książki narysowana dłoń z kciukiem w górę. Na drugiej stronie tekst.

Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (DOCX, 900KB)

Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu (autor - Edyta Terczyńska – główny specjalista pełniący funkcję koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24):

Opis dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej Urzędu do pobrania (DOCX, 1,1MB)

22 sierpnia 2024 r. Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Krośnie będzie czynny do godziny 13.30.

Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie podkarpackim zaprasza na wydarzenia organizowane w ramach Rajdu Rowerowego Fundusze Europejskie na Szlaku Green Velo z okazji 20-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej.

W dniach 19-25 sierpnia 2024 r. konsultanci Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich przemierzą część szlaku rowerowego Green Velo przebiegającą przez województwa: warmińsko – mazurskie, podlaskie, lubelskie i podkarpackie, aby rozpowszechniać aktualne informacje o Funduszach Europejskich.

Załączniki:
Pobierz plik (Klauzula informacyjna RODO 2024.DOCX)Klauzula informacyjna RODO 2024.DOCX[ ]18 kB

Klauzula Informacyjna Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej

w związku z realizacją umowy pomiędzy MFiPR i Województwem ws. prowadzenia przez Województwo Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich

W dniach 13-14 czerwca 2024 r. Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Rzeszowie oraz Lokalne Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich w Mielcu, Przemyślu i Krośnie będą nieczynne.

Back to top