{slides=Przebudowa i rozbudowa obiektów toru lodowego wraz z budową kortów tenisowych na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sanoku|close}
Nazwa projektu |
Przebudowa i rozbudowa obiektów toru lodowego wraz z budową kortów tenisowych na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sanoku |
Program operacyjny |
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 |
Nr i nazwa działania |
Oś Priorytetowa 5 Infrastruktura Publiczna. Działanie 5.3 Infrastruktura społeczna i rekreacyjna |
Wartość projektu |
3.763.574,41 PLN |
Wkład Unii Europejskiej |
2.126.738,49 PLN |
Celem projektu była poprawa jakości oferty MOSiR w Sanoku w zakresie udostępniania i wykorzystywania obiektu toru lodowego oraz zwiększenie dostępności infrastruktury sportowej na terenie miasta. Podjęte działania znacznie poprawiły stan lokalnej infrastruktury sportowej i rekreacyjnej, co z kolei wpłynęło na zwiększenie atrakcyjności miasta jako miejsca pracy i zamieszkania oraz zapewniło mieszkańcom, sportowcom i innym użytkownikom optymalne warunki do uprawiania sportu oraz rekreacji.
W projekcie uwzględniono prace budowlane i wyposażenie przyczyniające się do poprawy wydajności energetycznej budynku socjalnego – szatni przy torze lodowym oraz zwiększenia wydajności transmisji oraz dystrybucji ciepła i elektryczności – modernizacja sieci c.o. oraz sieci elektrycznej. Co więcej przedsięwzięcie przyczyniło się do zwiększenia dostępności obiektów sportowych dla osób niepełnosprawnych, gdyż przebudowano trybuny i ciągi komunikacyjne wokół toru (podjazdy).
{slides=Port Lotniczy Rzeszów – Budowa nowego terminalu pasażerskiego}
Nazwa projektu |
Port Lotniczy Rzeszów – Budowa nowego terminalu pasażerskiego |
Program operacyjny |
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 |
Nr i nazwa działania |
6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-T |
Wartość projektu |
102 728 011,37 PLN |
Wkład Unii Europejskiej |
37 694 486,41 PLN |
Celem projektu była poprawa dostępności komunikacyjnej Polski i połączeń międzyregionalnych poprzez rozwój sieci TEN-T. W wyniku niniejszego projektu nastąpiła poprawa standardów obsługi oraz powiązań komunikacyjnych i systemu komunikacji publicznej w województwie, w Polsce oraz w Europie w ramach sieci TEN-T.
Projekt obejmował budowę nowego terminalu pasażerskiego przeznaczonego do obsługi ruchu pasażerskiego na liniach krajowych oraz międzynarodowych. Budynek posiada trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną z częściowym podpiwniczeniem. Budynek nowego terminala o nowoczesnym wyglądzie stanowi wizytówkę regionu, a także zapewnia podróżującym wysoki standard warunków obsługi.
{slides=Modernizacja i rozbudowa Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie}
Nazwa projektu |
Modernizacja i rozbudowa Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Szpitalu Wojewódzkim nr 2 |
Program operacyjny |
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 |
Nr i nazwa działania |
XII Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia |
Wartość projektu |
45 172 668 |
Wkład Unii Europejskiej |
29 685 485 |
Celem projektu było utrzymanie dobrego poziomu zdrowia ludności, obniżenie poziomu śmiertelności oraz skutków powikłań powstających w wyniku wypadków
i innych stanów nagłego zagrożenia zdrowotnego. Istotnym elementem zwiększenia bezpieczeństwa zdrowotnego jest poprawa infrastruktury ochrony zdrowia, standardów wyposażenia w sprzęt medyczny oraz zwiększenie skuteczności działań w stanach zagrożenia zdrowotnego. Projekt ten bezpośrednio dotyczył budowy
i wyposażenia oddziału ratunkowego, by spełniał wymogi systemu ratownictwa medycznego, określone w ustawie o ratownictwie medycznym. Zakupiony sprzęt medyczny i urządzenia mają służyć diagnostyce oraz leczeniu osób w przypadku zagrożenia utraty życia.
{slides=Rozbudowa i przebudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Mrowli}
Nazwa projektu |
Rozbudowa i przebudowa Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Mrowli |
Program operacyjny |
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego |
Nr i nazwa działania |
Oś priorytetowa 5 – Infrastruktura publiczna, działanie 5.1 – Infrastruktura edukacyjna, schemat B – System oświaty |
Wartość projektu |
5 510 977,07 |
Wkład Unii Europejskiej |
3 189 630,98 |
Głównym zadaniem projektu było stworzenie funkcjonalnego, bezpiecznego obiektu, bez barier architektonicznych wewnątrz budynku i wokół niego, umożliwiające kształcenie specjalne dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy.
Rozbudowa infrastruktury ośrodka, rozwój bazy materialnej, dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych umożliwiło w pełni wykorzystanie posiadanych pomocy dydaktycznych i rozwojowych, pozwoliło także na utworzenie
i funkcjonowanie nowych zespołów edukacyjnych i rehabilitacyjnych oraz umożliwiło budowanie współpracy z innymi ośrodkami na obszarze kraju i poza jego granicami, utworzyło płaszczyznę tolerancji oraz poszerzenie integracji i świadomości społecznej o niepełnosprawności.
{slides=Budowa drogi dojazdowej do przejścia granicznego oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 866 Dachnów – Lubaczów – Krowica Hołodowska – Granica Państwa na odcinku Lubaczów – Budomierz}
Nazwa projektu |
Budowa drogi dojazdowej do przejścia granicznego oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 866 Dachnów – Lubaczów – Krowica Hołodowska – Granica Państwa na odcinku Lubaczów – Budomierz |
Program operacyjny |
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 |
Nr i nazwa działania |
2.1 Infrastruktura komunikacyjna |
Wartość projektu |
58 493 411,13 zł |
Wkład Unii Europejskiej |
49 393 169,46 zł |
Celem projektu była poprawa powiązań komunikacyjnych i ich jakości dla umożliwienia lokalizacji działalności gospodarczej oraz mobilności mieszkańców. Zrealizowany projekt bezpośrednio przyczynił się do rozwiązania problemów związanych z komfortem i bezpieczeństwem poruszania się po drodze wojewódzkiej nr 866. Ponadto budowa nowego odcinka drogi umożliwiła dojazd do przejścia granicznego w Budomierzu, zapewniła ciągłość sieci międzynarodowych połączeń transportowo-logistycznych oraz ułatwiła współpracę gospodarczą z sąsiednimi krajami. Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów przygranicznych zwiększy szanse na rozwój przedsiębiorczości w województwie podkarpackim.
{/slides}